dimarts, 4 de setembre del 2007

Paulo Coelho

Aquest estiu vull fer la triologia de llibre d'aquest autor tant conegut. De moment ja m'he llegit: "Veronika decide morir" que parla d'un intent de suicidi, del sentit de la vida, "El alquimista" -regal de la benagloriada Irene, per cert-, que descriu el recorregut d'un pastor que va a la recerca d'aquest sentit i ara m'estic llegint a la vegada "El Zahir", la història d'un amor frustrat que viu un escriptor emblemàtic -sembla la seva autobiografia- i "Onze minuts" que gira entorn a la prostitució de les noies del tercer món. De moment, no us puc dir res més! Vull extreure'n alguna conclusió que valgui una mica la pena jeje!
Us afegeixo però, un fragment del "Zahir" -un dels menys romàntics, per cert- que personalment, m'ha agradat molt:
" Antes, cuando leía biografías de escritores, creía que intentaban adonar la profesión al decir que "el libro se escribe, el escritor no es más que el mecanógrafo". Hoy sé que eso es absolutamente cierto, nadie sabe por qué la corriente los llevós a determinda isla y no aquella a la que soñaban llegar. (...)
Para mi constante sorpresa, otras personas iban en busca de aquella isla, y la encuentran en el libro. Unos se lo cuentan a otros, y la cadena misteriosa se expande, y aquello que el escritor creía ser un trabajo solitario se transforma en un puente, en un barco, en un medio por el que las almas caminan y se comunican.
A partir de ahí, ya no soy un hombre perdido en la tempestad: me encuentro conmigo mismo a través de mis lectores, entiendo lo que he escrito cuando otros también lo entienden, nunca antes.(...)"

1 comentari:

irene ha dit...

=)

aix! M'encanten aquestes reflexions sobre el que és escriure!! :D M'estic llegint un llibre que en té mil, i són precioses (calma, estan totes senyalades. Un dia d'aquests cauran :D)

"L'Alquimista" em va agradar moolt (recomanat per la Laura Sos -aquí es veu la cadena d'aconteixements que va fer que acabéssim llegint el llibre =D-). Però després vaig començar "Onze minuts" (me'l va deixar la Laura, també :P) i no podia, no m'agradava gens. Així que el vaig deixar a mitges.

Ja ens diràs què tal la trilogia :)

Un petonàssss!! I a llegirrrrr (és una de les coses que vull fer aquests dies)

Llicència

Creative Commons License
Esta obra está bajo una licencia de Creative Commons.